søndag den 20. april 2008

Hvad får man får nul kroner nutildags?

Karma, kosmisk balance og en gammel stålracer.
Jeg var et smut på den lokale losseplads, her kaldes den så eventyrligt for Containerhaven, man føler sig straks hensat til Morten Korch, det gamle gadekær og krøllede bogstaver. Der har de en afdeling hvor man kan stille sine brugbare ting så andre kan få gavn af dem.

Jeg kom med mit bidrag til et bæredygtigt forbrugssamfund og der gik 15 sekunder, så kom der en venlig dame med en fin racer i bedste Mig og Charly stil. Jeg sagde "jo tak" og hun fortalte at den skam virkede fint og der var lås i nøglen.

Det ligner noget der har været brugt til touring med bagagebærer foran und alles. Den har et par gamle stickers med "4130 steel" og "Håndbygget i NC Nærum Cykler" (lige rundt om hjørnet), men ellers er der ikke noget info om rammen. Men den ser fin og velholdt ud. Der er Biopace, som jo er det hotte lige nu indenfor singlespeed ;-) og Exage 500 skifter. Jeg glæder mig til at komme igang med at pille den ned.

Jeg fik også et Sega Saturn med hjem med et par cartridge spil. Hurra for 16 bit revolutionen.:-)

På vejen tilbage var jeg i uptursmode og stødte på tanken på en spastisk lammet fyr, som var ret fortvivlet. Han var lam i hele den ene side og havde svært ved at tale, men jeg fik ud af ham at kæden var knækket på hans trehjulede. Jeg kiggede på den og fandt ud af at kæde bare var hoppet af. Den havde dog kilet sig fat mellem stel og en møtrik, så jeg baksede lidt uden held og uden værktøj. Heldigvis fandt jeg et åbent led, som jeg fik presset fra hinanden. Kæden kom på, gutten blev glad og kunne komme videre og jeg kom hjem med sorte hænder og en dejlig bike spækket med kosmisk karma.

God søndag!

3 kommentarer:

Peter sagde ...

Det er jo en vældig cykel... Den er der godt potentiale i. Og inklusiv hel-længde skærme. Dem måtte jeg betale 170 kroner for i Lørdags... noget satans værk at montere by the way.

Ennis sagde ...

Hah ja fin cykel, en Sega Saturn er dog en 32 bit maskine det er et fint stykke legetøj sådan en ;)

Anders sagde ...

Ja det er rigtigt nok. Jeg lod mig forvirre af et et af spillene er 16bit. Den kan spille begge dele.