lørdag den 12. april 2008

170 Kroner mere...

...og et par brugte dele.



Gearing er 40-15. Føles fint. Biopace ringen kan ikke mærkes. Min teori at Biopace er en stor gimmick, som ikke er helt vel gennemtænkt. Kassette spacer er lavet med nogle spacere fra en gammel kassette og en stump 40mm PVC rør.

Kæde og styrbånd er nyt. Saddel og pedaler blev lige fundet frem...

Det vågne øje vil lægge mærke til at baghjulet er punkteret på billedet. Jeg måtte gå 5 km hjem. :-( Men den kører ellers fint. En noget anden geometri end min anden gadecykel. Lidt tungere og knap så komfortabel. Men til den pris er alt tilgivet. :-)

5 kommentarer:

Olle sagde ...

Lavede et lignende projekt sidste år, da min almindelige gamle bycykel var blevet stjålet og jeg derfor stod uden hjul.

Du kan se resultatet her

Min står mig dog i 7-800 kr. Desværre har efterår og vinter ikke været mild ved den, så den gamle stålramme har besluttet sig for at ruste en del. Men den kører stadig som en drøm og ser også stadig ganske cool ud.

Bremsegrebene er lidt af et kuriosum, som jeg fandt ved et tilfælde i en kælder hos en cykelhandler.

Blev lidt grebet af at genoplive sådanne nogle gamle "Den Blå Avis"-lig og konvertere dem til afpillede simple singlespeeds. Har også siden bikset en lignende til veninde også. Den indre klyt-cykelmekaniker må være fundet.

Peter sagde ...

Den ser sgu fin ud. Og ja det er faktisk ganske hyggeligt at restaurere gamle cykler. Det kunne da godt gå hen og blive en lille hobby, he.

Anders sagde ...

Den er da blevet supersprød, Peter. Tillykke med den, man kan let gå hen og knytte sig til cykler fra sådan nogle småprojekter. Olle, din er også mægtig, meget elegant.

Anonym sagde ...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Toner, I hope you enjoy. The address is http://toner-brasil.blogspot.com. A hug.

Sindbad sagde ...

Fine cykler! (Olle - er det ikke en cross- eller touringramme?)

Jeg kender det; jeg har lavet en fix-conversion af en pænt gammel skrammet Schrøder og en håndfuld gamle dele. Den får masser af tæsk men brokker sig ikke....

Og så har jeg forresten en kammerat, der ledte i årevis efter en gammel Bianchi-racer alene af den grund at han havde et sæt sjældne bremsegreb med gummi i ægte Bianchi-grøn. Nørdet.