lørdag den 20. september 2008

29-city

Yo. Så blev det min tur til at prøve nogle store hjul. Teorien bag dem gir god mening, især hvis man er af en vis højde (over 175 cirka).

Jeg har lige købt et Singular Swift frameset og nogle hjul. Et billede...



Jeg har kun været på en enkelt offroad tur indtil videre, så jeg har ikke konkluderet så meget for eller imod hjul-størrelsen. Men umiddelbart kører cyklen godt. Det føles som om hjulene holder momentet bedre på klatringer. Jeg kom op ad et par bakker, som jeg normalt ikke gider "bøvle" med. Styring og teknisk kørsel føles ikke så anderledes fra en normal mountainbike. Styret sidder lidt højere end på min tidligere Surly, det skal jeg nok lige vende mig til. Men jeg kan mærke det giver bedre mulighed for at trække i styret på langsomme klatringer.

Jeg skal nok holde jer opdateret med mine observationer... ;-)

2 kommentarer:

toar sagde ...

super fed cykel, (farven= næsten sønderjysk lilla?, ser godt ud) kan godt lide den ekcentriske krankbox, nemt med skiver osv..

glæder mig til at høre dine erfaringer med 29"

Anders sagde ...

Ja, det ligner grangiveligt en variation over Sønderjysk depressionslilla.;-)
Fed cykel, så enkelt, glæder mig til opdates.