fredag den 21. september 2007

Quicksilver - firsernes singlespeed-yuppie hit

Jeg stod i en drugstore i New York med chips og cola (cherry selvfølgelig) i hænderne. "Hov" sagde jeg til min kæreste "Hold lige det her". I mine øjnes perferi havde min underbevidsthed gjort mig opmærksom på en DVD-titel som stod lettere halvgemt bag disken.



...Quicksilver - åhja. Jeg havde tidligere i min hukommelse arkiveret en note, om at jeg skulle have fat i den film med nogle cykelbude som vinder over mafiaen. Og nu dukkede filmen så op lige foran mig.

Filmens hovedrolle er besat af Mr flashdance himself, Kevin Bacon. Bacon spiller en ung forretningsmand som pludselig træffer den forkerte beslutning og mister alle sine penge. Han synker ned i depressionens udsigtsløse dybder, men hiver sig selv op som succesfuldt cykelbud. Han scorer den smukke pige, vinder over mafiaen og kører den onde fixie-stil.

Det er firserfilm så det rykker! Og det er så vidt jeg ved en af de eneste spillefilm , hvor cykelbude er en stor del af temaet.

Filmen kan bestilles hos laserdisken.

Ingen kommentarer: